Psihiatrie

Psihiatrie copii si adolescenti

Centrul de Psihiatrie si Psihoterapie MindCare incepe inscrierile pentru grupul de suport, destinat tinerilor cu probleme de alimentatie. Grupul se adreseaza adolescentilor cu varste cuprinse intre 12 si 16 ani, care se confrunta cu tulburari ale comportamentului alimentar (anorexie, bulimie nervoasa, mancatul compulsiv, ortorexia, alimentatia selectiva). In majoritatea cazurilor, aceste tulburari debuteaza la varsta adolescentei si ascund adesea o suferinta emotionala, o imagine de sine distorsionata, stima de sine scazuta, frica exagerata de a creste in greutate sau pot fi modalitati prin care adolescentul doreste sa atraga atentia. De cele mai multe ori, aceste tulburari pot avea consecinte nefaste asupra functionarii sociale si profesionale a persoanelor afectate, fiind asociate cu depresia, anxietatea, tulburarea obsesiv compulsiva, tulburarile de personalitate si cu afectiuni medicale de tipul obezitatii, diabetului zaharat si bolilor cardiovasculare. Astfel, identificarea vulnerabilitatilor care predispun la dereglari ale comportamentului alimentar precum si stabilirea unui diagnostic precoce sunt doua etape esentiale in tratamentul persoanelor cu tulburari de alimentatie.

Pentru a veni in sprijinul acestor pacienti, Centrul de Psihiatrie si Psihoterapie MindCare lanseaza noul grup de suport care urmareste sa trateze tulburarile de alimentatie ale adolescentilor printr-o abordare holistica, care presupune atat lucrul cu mintea (dialog si jocuri de rol, autocunoastere, exersare a unor comportamente sanatoase), cat si cu corpul (exercitii de relaxare progresiva, stretching etc).

 

Obiectivele grupului:

· Identificarea factorilor declansatori si a celor care mentin comportamentul alimentar problematic;

· Stabilirea si mentinerea de relatii interpersonale echilibrate;

· Cresterea stimei de sine si a increderii in propria persoana;

· Interventia asupra perceptiei imaginii corporale;

· Gestionarea impulsului de a manca compulsiv;

· Gestionarea emotiilor intr-un mod adecvat;

· Incurajarea obiceiurilor alimentare si fizice sanatoase;

· Elaborarea de strategii de preventie, psihoeducatie si self- management in ceea ce priveste comportamentul alimentar.

Cine poate participa

In grup se pot inscrie adolescentii cu varste cuprinse intre 12 si 16 ani, care sunt excesiv de atenti sau selectivi cu ceea ce mananca, care mananca atunci cand sunt stresati sau cand nu le este foame, care tin diete hipocalorice, care au o imagine de sine distorsionata, care practica pana la epuizare exercitii fizice pentru a fi in forma sau care nu practica nici un sport.

Cat dureaza

Durata unei sedinte din cadrul grupului de suport este de o ora si jumatate, la care pot participa maxim sase persoane.

Coordonatorii grupului: dr. Simona Druga, medic specialist psihiatrie copii si adolescenti si Lidia Dumitru, psiholog clinician si kinetoterapeut.

Pentru detalii legate de inscriere, apelati nr. de telefon: 0753535385 sau trimiteti un e-mail la adresa office@mindcare.ro

Adresa: MindCare, Str. Henri Coanda, nr. 33, Sector 1, Bucuresti

Copilul şi familia sa, găsesc la MINDCARE o echipă de profesionişti dedicaţi, pregătiţi să ofere evaluarea diagnostică completă a problemelor de sănătate mintală specifice copilăriei şi adolescenţei:

 

  • TULBURĂRI PERVAZIVE DE DEZVOLTARE (tulburări de spectru autist)
  • TULBURĂRI SPECIFICE DE DEZVOLTARE (tulburări de limbaj, tulburări de învăţare)
  • TULBURĂRI EMOŢIONALE ŞI DE COMPORTAMENT ALE COPILULUI ŞI ADOLESCENTULUI:
  • Tulburarea hiperkinetică cu deficit de atenţie (ADHD)
  • Tulburarea de opoziţie
  • Tulburarea reactivă de ataşament
  • Ticuri
  • Enurezis, encoprezis
  • Balbism
  • TULBURĂRI DE ALIMENTAŢIE (anorexie, bulimie, tulburări de hrănire în perioada de sugar şi copil mic)
  • TULBURĂRI ANXIOASE, FOBII, TULBURARE OBSESIV-COMPULSIVĂ
  • TULBURĂRI SOMATOFORME
  • TULBURĂRI DE DISPOZIŢIE/AFECTIVE (depresie, tulburare bipolară)
  • PSIHOZE
  • SITUAŢII DE CRIZĂ SPECIFICE ADOLESCENŢEI
  • TULBURĂRI LEGATE DE TRAUMĂ ŞI ABUZ
  •    EVALUARE PSIHIATRICĂ ÎN VEDEREA STABILIRII DIAGNOSTICULUI
  • PRESCRIERE ŞI MONITORIZARE A TRATAMENTULUI MEDICAMENTOS PSIHOFARMACOLOGIC
  • CONSILIERE ŞI EDUCAŢIE A FAMILIEI ŞI COPILULUI
  • TERAPIE DE FAMILIE
  • TERAPIE INDIVIDUALĂ: terapie prin joc
  • ACTIVITĂŢI TERAPEUTICE STRUCTURATE CE SE ADRESEAZĂ ABILITĂŢILOR ZILNICE DE VIAŢĂ, SOCIALIZARE ŞI RECREERE

Programele de intervenţie terapeutică, care vizează atât tratamentul medicamentos cât şi pe cel psihoterapeutic, sunt atent monitorizate şi individualizate pentru fiecare caz in parte.

De câte ori nu auzi expresii de genul: "E doar un copil, nu ştie el", "Are toată viaţa înainte ...de ce să îşi facă atâtea probleme?", "La 16 ani nu pierzi nimic!", atitudini care sugerează că afectele sau emoţiile copiilor şi adolescenţilor nu sunt chiar atât de importante pentru adultul de mai târziu.

Studiile arată că încă din primele ore de viaţă bebeluşul are o viaţă psihică care reprezintă "fundaţia" vieţii emoţionale şi relaţionale de mai târziu. Fiecare etapă din viaţa copilului are semnificaţia ei în dezvoltarea minţii, achiziţiile şi impasurile ei care au nevoie de înţelegere şi uneori de suport.

Psihoterapia copilului este o intervenţie care foloseşte mijloacele de expresie tipice copilăriei - joc, poveşti, desene - în scopul ameliorării capacităţilor lui de a comunica cu lumea adulţilor şi de a face faţă exigenţelor ei.

Adolescenţa plasează copilul într-o vârstă de trecere în care etapele anterioare de dezvoltare sunt din nou aduse în discuţie. Asta îl poate face iritabil, încăpăţânat, rebel, uneori izolat, alteori de-a dreptul insuportabil. Conflictele cu părinţii par obligatorii şi de nerezolvat. Uneori nu se ştie cine are mai mare nevoie de ajutor.

Părinţii care comunică între ei şi cu spec3ialistul beneficiază de susţinerea experienţelor celorlalţi, de punerea în discuţie a diverselor atitudini in relaţia cu copilul şi de o "normalizare" a propriilor imagini ca părinţi.

Mindcare oferă:

  • consultaţii pentru copii şi adolescenţi, cu psiholog şi psihiatru specializaţi în problemele copiilor
  • psihoterapie
  • informare şi sfătuire pentru părinţi

NU UITAŢI - nici copilul nici părintele nu sunt "vinovaţi" de neînţelegerile dintre ei. Ei nu se aud şi ca urmare nu îşi răspund conform aşteptărilor. Lipsa de răspuns sporeşte suferinţa ambelor parţi.

NOI vă ajutăm să vă auziţi între voi!

COPII CU TULBURĂRI DE SPECTRU AUTIST

  • evaluarea copilului în vederea stabilirii diagnosticului de certitudine
  • stabilirea nevoilor copilului
  • stabilirea dificultăţilor pe care le întâmpină familia
  • informarea familiei privind diagnosticul şi metodele de tratament
  • elaborarea unui plan de intervenţie individalizat, pentru copil
  • iniţierea şi monitorizarea tratamentului psihofarmacologic
  • grupuri de suport, consiliere pentru părinţi
  • intervenţie individualizată pe arii de dezvoltare psihomotorie (cognitiv, limbaj, socializare, autoîngrijire)
  • facilitarea integrării în colectivitate
  • urmărirea evoluţiei copilului în urma terapiei (tratament medicamentos, terapie comportamentală)

COPII CU ADHD

  • evaluarea copilului în vederea stabilirii diagnosticului de certitudine
  • evaluare clinică şi funcţională a copilului
  • identificarea situaţiilor problematice specifice în familie/colectivitate (grădiniţă, şcoală, grup de prieteni)
  • identificarea factorilor precipitanţi ai comportamentelor nedorite
  • informarea familiei cu privire la această tulburare (ce este? cauze? tipuri? modalităţi de tratament?)
  • elaborarea programelor individualizate de terapie comportamentală
  • iniţierea şi monitorizarea tratamentului psihofarmacologic
  • managementul furiei şi agresivităţii
  • intervenţie orientată spre dezvoltarea competenţelor sociale, emoţionale şi îmbunătăţirea performanţelor şcolare
  • elaborarea şi monitorizarea unui program educaţional şi comportamental
  • grupuri de suport, consiliere pentru părinţi în vederea îmbunătăţirii interacţiunilor părinte-copil, învăţării unor metode eficiente de comunicare, dezvoltării abilităţilor parentale de gestionare a comportamentelor inadecvate
  • iniţierea şi monitorizarea tratamentului psihofarmacologic
  • urmărirea evoluţiei copilului în urma terapiei (tratament medicamentos, terapie comportamentală) 

Chiar dacă ai planificat sau nu când să devii părinte, momentul apariţiei unui copil reprezintă o mare provocare.

Acesta este unul din motivele pentru care proaspeţii părinţi se simt uneori depăşiţi, copleşiţi de noile responsabilităţi pe care le implica îngrijirea, creşterea şi educarea unui copil.

Pe parcurs ce copilul va creşte, fiecare vârstă va aduce cu sine o nouă provocare, atât pentru copil cât şi pentru părinţii săi.

Trecerea de la o etapă de dezvoltare la alta vine natural pentru copil, însă părinţii vor fi nevoiţi să se adapteze la noile sale nevoi, cerinţe, aşteptări şi să găsească noi modalităţi de a comunica, de a interacţiona şi de a rămâne un model pentru copilul lor.

De cele mai multe ori părinţii găsesc sprijin şi primesc răspunsuri de la proprii lor părinţi, de la alţi membri ai familiei sau de la cunoştinţe apropiate. Sunt momente însă când nu există un răspuns \"universal\", iar răspunsurile pe care le primeşti de la cei apropiaţi nu te satisfac.

Altfel spus, există momente când ai nevoie de o persoană obiectivă, specializată care să te ajute să găseşti răspunsuri în relaţia cu propriul tău copil.

Vei găsi la Mindcare informarea, sprijinul şi înţelegerea pe care le cauţi cu privire la viaţa psihică, emoţională a copilului tău.

Iubirea pentru propriul copil este naturală pentru majoritatea părinţilor. Însă toţi părinţii trec prin momente dificile, de la bebeluşii care nu dorm noaptea, la "crizele de personalitate" ale adolescenţilor.

Nu ne naştem cu aptitudini de părinţi, însă le putem învăţa. Aptitudini precum aplicarea unei discipline pozitive te pot ajuta să înţelegi şi să faci faţă mai bine comportamentului copilului în fiecare etapă a dezvoltării sale.

Împreună cu un psiholog poţi învăţa care sunt dificultăţile specifice fiecărei vârste, cum să faci faţă problemelor de comportament, cum să te porţi cu un adolescent sau care este cea mai bună modalitate de a învăţa un copil reguli de disciplină.

Vei avea de asemenea ocazia să reflectezi într-un cadru sigur, alături de o persoană obiectivă, care nu te judecă, la modul în care îţi educi copilul, precum şi la modul în care ai fost educat la rândul tău de către părinţii tăi.

Psihiatrie Adulti

Merg atunci când viaţa mea obişnuită mă depăşeşte şi apar simptome pe care nu le pot pune pe seama oboselii, stresului, vârstei, unei boli somatice, partenerului, copiilor, etc. Simptomele pot fi:

  • legate de funcţionarea psihică: insomnie, irtabilitate crescută permanentă, frică fără motiv, evitare sistematică a unor situaţii de viaţă fireşti (comportament fobic), tristeţe adâncă care nu trece după câteva zile, oboseală permanentă, dezorganizare, tulburări de memorie şi concentrare, toleranţă scăzută la frustrare cu stări de furie şi agresivitate de necontrolat, schimbarea percepţiei asupra celorlalţi si asupra propriei persoane
  • legate de relaţii familiale şi/sau profesionale -suspiciune permanentă, ostilitate, nevoie crescută de izolare, vinovăţie nejustificată, scăderea încrederii în sine, aşteptări negative
  • legate de comportament: tulburări ale comportamentului alimentar, sexual, dependenţa de alcool şi alte substanţe, inactivitate sau hiperactivitate,
  • legate de corp: somatizări diverse, îngrijorări permanente privind starea de sănătate

Aceste simptome se pot organiza in boli ca psihozele,depresia,tulburarile anxioase(tulburarea de panica,tulburarea obsesiv compulsive),tulburarile de personalitate,dementele,etc.

De obicei consultarea unui "psi" e dificilă din cauza prejudecăţilor. "Doar nu sunt nebun", "Dacă află colegii?", "Mă fac de ruşine", "Oricum bolile astea nu se vindecă", "Asta se rezolvă cu voinţă nu cu tratament" sunt doar câteva din lucrurile pe care oamenii şi le spun dacă suferă un disconfort psihic.

Perspectiva Mindcare asupra problemelor "psi" este relaţia dintre psihiatru şi psihoterapeut sub forma abordării potrivite nevoilor persoanei.

Indiferent care este specialistul "psi" pe care alegeţi să-l consultaţi, este important să ştiţi că cele două formări, psihiatrie şi psihoterapie, sunt complementare şi nu adverse. Un psihiatru competent, ascultă suferinţa pacientului având în minte perspectiva medicală şi motivaţia psihologică, iar un psihoterapeut competent înţelege situaţia în care abordarea strict psihologică nu este eficientă şi este nevoie de o susţinere medicamentoasă.

Gerontopsihiatrie

<p>Numarul persoanelor varstnice in populatia generala inregistreaza o crestere marcata.</p>
<p>Procesul de imbatranire se insoteste de modificari cognitive, emotionale,senzoriale specifice ceea ce da o coloratura particulara tulburarilor psihice pentru acest grup de varsta.</p>
<p>In combinatie cu terapia medicamentoasa specifica, psihoterapia se ocupa de evolutia si adaptarea relatiilor varstnicului cu ceilalti de cresterea calitatii vietii sale (psihoterapie individuala, psihoterapie de familie, etc.)</p>