Programe specifice de interventie

COPII CU TULBURĂRI DE SPECTRU AUTIST

  • evaluarea copilului în vederea stabilirii diagnosticului de certitudine
  • stabilirea nevoilor copilului
  • stabilirea dificultăţilor pe care le întâmpină familia
  • informarea familiei privind diagnosticul şi metodele de tratament
  • elaborarea unui plan de intervenţie individalizat, pentru copil
  • iniţierea şi monitorizarea tratamentului psihofarmacologic
  • grupuri de suport, consiliere pentru părinţi
  • intervenţie individualizată pe arii de dezvoltare psihomotorie (cognitiv, limbaj, socializare, autoîngrijire)
  • facilitarea integrării în colectivitate
  • urmărirea evoluţiei copilului în urma terapiei (tratament medicamentos, terapie comportamentală)

COPII CU ADHD

  • evaluarea copilului în vederea stabilirii diagnosticului de certitudine
  • evaluare clinică şi funcţională a copilului
  • identificarea situaţiilor problematice specifice în familie/colectivitate (grădiniţă, şcoală, grup de prieteni)
  • identificarea factorilor precipitanţi ai comportamentelor nedorite
  • informarea familiei cu privire la această tulburare (ce este? cauze? tipuri? modalităţi de tratament?)
  • elaborarea programelor individualizate de terapie comportamentală
  • iniţierea şi monitorizarea tratamentului psihofarmacologic
  • managementul furiei şi agresivităţii
  • intervenţie orientată spre dezvoltarea competenţelor sociale, emoţionale şi îmbunătăţirea performanţelor şcolare
  • elaborarea şi monitorizarea unui program educaţional şi comportamental
  • grupuri de suport, consiliere pentru părinţi în vederea îmbunătăţirii interacţiunilor părinte-copil, învăţării unor metode eficiente de comunicare, dezvoltării abilităţilor parentale de gestionare a comportamentelor inadecvate
  • iniţierea şi monitorizarea tratamentului psihofarmacologic
  • urmărirea evoluţiei copilului în urma terapiei (tratament medicamentos, terapie comportamentală)