COPII CU TULBURĂRI DE SPECTRU AUTIST
- evaluarea copilului în vederea stabilirii diagnosticului de certitudine
- stabilirea nevoilor copilului
- stabilirea dificultăţilor pe care le întâmpină familia
- informarea familiei privind diagnosticul şi metodele de tratament
- elaborarea unui plan de intervenţie individalizat, pentru copil
- iniţierea şi monitorizarea tratamentului psihofarmacologic
- grupuri de suport, consiliere pentru părinţi
- intervenţie individualizată pe arii de dezvoltare psihomotorie (cognitiv, limbaj, socializare, autoîngrijire)
- facilitarea integrării în colectivitate
- urmărirea evoluţiei copilului în urma terapiei (tratament medicamentos, terapie comportamentală)
COPII CU ADHD
- evaluarea copilului în vederea stabilirii diagnosticului de certitudine
- evaluare clinică şi funcţională a copilului
- identificarea situaţiilor problematice specifice în familie/colectivitate (grădiniţă, şcoală, grup de prieteni)
- identificarea factorilor precipitanţi ai comportamentelor nedorite
- informarea familiei cu privire la această tulburare (ce este? cauze? tipuri? modalităţi de tratament?)
- elaborarea programelor individualizate de terapie comportamentală
- iniţierea şi monitorizarea tratamentului psihofarmacologic
- managementul furiei şi agresivităţii
- intervenţie orientată spre dezvoltarea competenţelor sociale, emoţionale şi îmbunătăţirea performanţelor şcolare
- elaborarea şi monitorizarea unui program educaţional şi comportamental
- grupuri de suport, consiliere pentru părinţi în vederea îmbunătăţirii interacţiunilor părinte-copil, învăţării unor metode eficiente de comunicare, dezvoltării abilităţilor parentale de gestionare a comportamentelor inadecvate
- iniţierea şi monitorizarea tratamentului psihofarmacologic
- urmărirea evoluţiei copilului în urma terapiei (tratament medicamentos, terapie comportamentală)